Emmausブログ

人は見ね/人こそ知らね/ありなしの/われは匂ひぞ/風のもて来し

Cred

I asked God for strength, that I might achieve.
I was made weak, that I might learn humbly to obey...
I asked for health, that I might do great things.
I was given infirmity, that I might do better things...

I asked for riches, that I might be happy.
I was given proverty, that I might be wise....

I asked for power, that I might have the praise of men.
I was given weakness, that I might feel the need of God...

I asked for all things, that I might enjoy life.
I was given life, that I might enjoy all things...

I got nothing I asked for - but everything I had hoped for.

Almost despite myself, my unspoken prayers were answered.
I am, among men, most richly blessed

This creed is hung on a wall at a waiting room of Institute of Rehabilitation Medicine, 400 East 34th Street NYC.USA....

    • -

成しとげようと 神に強さを求めましたが
わたしがつつましく従いますように・・・と わたしを弱いものとされたのです

大きな事をなそうと 健康を求めましたが
良いことができますように・・・と 病弱を授かりました

幸せになろうとして 富を求めましたが
賢明でありますように・・・と 貧しさを授かりました

世の人々の賞賛を得ようとして 力を求めましたが
神の必要を感じますように・・・と 失敗を授かりました

人生を享楽しようとして あらゆるものを求めましたが
あらゆることを享受できますように・・・と 命を授かりました

求めたものは一つとして与えられませんでしたが
望んだものはすべて聞き届けられました

ほとんど私の思いにかかかわらず、声にならない祈りが応えられた
私はあらゆる人の中でもっとも豊かに祝福されたのです

http://homepage3.nifty.com/riverine/petero/booklet/readme_creed.htm